fredag den 18. maj 2018

Flipped Classroom-relationsmodellen



Jeg kan godt lide modellen, som minder meget om Hiim & Hippes Relationsmodel. Essensen i modellen er da også den samme som i Relationsmodellen; altså at kategorierne har stor indflydelse på hinanden og de skal derfor ses i sammenhæng. Hvis man påvirker én kategori, så vil de fem andre automatisk også blive påvirket.

Jeg ser modellen som noget der er i konstant bevægelse, hvilket også virker naturligt i et undervisningsperspektiv. Jeg kan både bruge den som planlægnings- og evalueringsværktøj. I begge tilfælde vil jeg nok starte ved læreforberedelsen, da det er her læringsmålene fastsættes, og det er disse som bør være fundamentet for de efterfølgende valg i planlægningen. Dette vil også hjælpe mig til at holde fokus på målet, når jeg laver en videoproduktion, da jeg ellers hurtigt kan miste fokus og derfor se videoen som en form for slutprodukt.

Omvendt vil den også fungere rigtig fint sammen med fx formative elevevalueringsskemaer, fx igennem forms.office, hvor jeg struktureret kan stille spørgsmål til elevens forventninger forud for undervisningslektionen, læringsudbytte og generelle oplevelse. Disse informationer kan jeg holde op mod modellens forskellige kategorier, og så vurdere hvilke indsatsområder der giver mest værdi og hvordan de andre kategorier vil blive påvirket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar