fredag den 18. maj 2018

Ide til opgaven







Som underviser bruger jeg, og mange af mine kollegaer undervisningsfilm, YouTubeklip og andre former for videoer i undervisningen. Valget af film er noget jeg beslutter mig for i min didaktiske overvejelse og generelle forberedelse. Jeg prøver at bruge filmene som en form for variation i undervisningen, da de giver et fint afbræk fra den almindelige tavleundervisning, og de er samtidig er gode til at vise mere komplekse elementer i en større sammenhæng. Jeg bruger også filmene som en form for dialogværktøj, da nogle af eleverne har nemmere ved at forstå en film frem for en tekst eller tavleoplæg.   

Dette er noget jeg har gjort mere eller mindre ubevist, da det er en metode som jeg selv godt kan lide at blive undervist i, og jeg har været tilhænger af YouTube instruktionsvideoer. På dette modul er jeg blevet introduceret for Flipped Classroom og Flipped Learning begreberne og jeg mener, at det giver god mening at arbejde videre med disse i forhold til mit video undervisningsmateriale, så jeg i fremtiden vil kunne arbejde på et mere bevidst- og metodisk niveau.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar